Четвер, 02.05.2024, 21:43

21222324252627
282930
Погода на завтра
Погода в Киеве, Днепропетровске, Львове, Одессе, Чернигове

Головна » 2011 » Листопад » 4 » Астероїд Лютеція зберігає таємниці народження Сонячної системи
20:56
Астероїд Лютеція зберігає таємниці народження Сонячної системи

Один з найбільших астероїдів, Лютецію (Lutetia), можна вважати справжнім щасливчиком: за весь час існування йому пощастило уникнути зіткнень з великими об'єктами і донести до нас відомості про ранні етапи формування Сонячної системи.
Про те, якого типу астероїдів віднести Лютецію, вчені сперечалися досить давно.Крапку в цьому питанні вдалося поставити тільки наприкінці жовтня поточного року, коли група дослідників, яка працює з зондом Розетта (Rosetta), досконально вивчила дані, зібрані апаратом влітку 2010 року, під час транзитного зустрічі з Лютецією.

Згідно з опублікованими в журналі Science роботами, астероїд визнаний первинної планетезималей (планетезималей - космічний об'єкт, що є посередником між малими астероїдами і планетами земної групи), що ставить її на вищий щабель у порівнянні з такими небесними тілами,як Ітокава (Itokawa),Матильда (Mathilde) та іншими вивченими астероїдами.

Результатом «побачення» дослідницького апарату Розетта з Лютецією стало отримання півтисячі знімків освітленої поверхні північної півкулі астероїда. В ході обробки знімків вчені нарахували 350 кратерів діаметром від 600 м до 55 км, і глибиною до 10 км.Поверхня областей, які найбільше постраждали від зустрічей з іншими об'єктами, виглядає значно старше. Хольгер Зіркс (Holger Sierks) з Інституту досліджень Сонячної системи Макса Планка розповів: «Підрахунок кратерів показав, що Лютеції приблизно 3,6 мільярда років.Колись цей астероїд був сферу, але з роками велика кількість матеріалу було вибито з його поверхні ».

Вивчення щільності астероїда і його геологічної структури вказує на те, що під товстим, більше кілометра товщиною, шаром реголіту розташовується щільне ядро, з якого, образно висловлюючись, при більшому везінні, могла сформуватися ще одна планета Сонячної системи.

«Я думаю, що Лютеція - це дуже старий об'єкт. Сьогодні ми фактично бачимо залишки «будматеріалів», з яких створювалася вся Сонячна система », - уклав Хольгер Зіркс.
Категорія: Фізика | Переглядів: 831 | Додав: Mishton | Рейтинг: 0.0/0